• Meer dan 50.000 producten
  • Ruim 40 jaar ervaring
  • Dé lableverancier voor laboratoria en onderwijs
Betaling
Ik wil voor het eerst bestellen bij VOS instrumenten. Hoe kan ik betalen?
Voor je eerste bestelling vragen wij je de factuur vooraf te betalen per bankoverschrijving. Hierna verzenden wij je bestelling.

Kan ik online direct afrekenen?
Nee, wij werken alleen met betaling door middel van bankoverschrijving. Na het voltooien van je online bestelling krijg je hiervoor de factuur per mail toegestuurd.

Wanneer ontvang ik de factuur van mijn bestelling?
Op de dag nadat het pakket is verzonden, ontvang je de factuur van ons per mail.

Wat is de betaaltermijn van mijn factuur?
VOS hanteert een betaaltermijn van 30 dagen. Na ontvangst van de factuur gaat je betaaltermijn in.

Waarom staan niet alle artikelen van mijn bestelling op de factuur?
Je ontvangt een factuur voor elk apart verzonden deel van jouw bestelling. 

Bezorging
Kan ik mijn bestelling bij de vestiging in Zaltbommel ophalen?
Nee, dat kan helaas niet. Alleen pakketverzending naar jouw adres of bezorging door VOS op locatie zijn mogelijk. We denken natuurlijk graag met je mee voor de meest passende oplossing in jouw situatie!

Wie bezorgt mijn bestelling wanneer deze niet per pakketpost verzonden kan worden?
In veel gevallen komen wij je bestelling persoonlijk op locatie leveren. Dat is de VOS-service! Het is ook mogelijk dat wij DPD hiervoor inschakelen.

Wat zijn de verzendkosten?
Bij telefonische bestellingen of bestellingen via e-mail onder de € 125,00 ex. BTW, brengen wij € 17,50 verzendkosten in rekening, mits de verpakking onder het standaard transporttarief valt (max. 30 kg). Voor online bestellingen via de webshop zijn de verzendkosten slechts € 10,00.

Wat als niet alle artikelen die ik wil bestellen tegelijk geleverd kunnen worden?
In dat geval is het mogelijk dat we in delen leveren. Per deellevering brengen we de hierboven genoemde verzendkosten in rekening. Hier zijn we natuurlijk duidelijk over, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Levertijd
Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling heb?
De levertijd hangt af van het artikel dat je bestelt. Veel artikelen zijn op voorraad, en daarom binnen enkele werkdagen bij je. 
Maar sommige artikelen worden op verzoek besteld bij de leverancier. Dan kan het langer duren, en stemmen we de verwachte levering samen met jou af.

Leveren jullie ook tijdens de schoolvakanties?
Tijdens de schoolvakanties verzenden wij geen pakketten naar onderwijsinstellingen, tenzij specifiek anders afgesproken met je verkoper bij VOS. Vragen hierover? Neem dan even contact op.

Leveringsvoorwaarden
Kan ik als particulier ook bestellen bij VOS instrumenten?
Nee, wij leveren enkel aan het bedrijfsleven en onderwijsinstellingen.

Ik wil mijn eerste bestelling plaatsen bij VOS instrumenten. Hoe werkt dat?
Simpel! Je kunt eenvoudig hier een account aanmaken. Nadat je via jouw account je bestelling online plaatst, vragen wij je om voor deze eerste bestelling de factuur vooraf te betalen via bankoverschrijving. Hierna verzenden wij je bestelling.

Retour en annulering
Wat als mijn retour tijdens verzending beschadigd raakt?
Wij zijn niet aansprakelijk voor risico’s tijdens het retour. Hierbij kun je denken aan risico's als verlies, diefstal, beschadiging of vernietiging van de retourzending tijdens transport. Mocht dit onverhoopt gebeuren, dan zoeken we natuurlijk samen naar een passende oplossing.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Als je (een deel van) jouw bestelling wilt retourneren, verzoeken wij je vriendelijk om contact met jouw verkoper bij VOS op te nemen. Wij bespreken dan graag de mogelijkheden met je.

Kan ik mijn bestelling kosteloos retourneren bij VOS instrumenten?
Nee, hiervoor brengen wij retourkosten in rekening. 

Ik heb een artikel op verzoek laten bestellen of maken maar heb me bedacht. Wat nu?
Helaas, op verzoek bestelde of geproduceerde artikelen kunnen wij niet terugnemen of annuleren.

Ik heb reeds een bestelling geplaatst, maar heb me bedacht. Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Dat is mogelijk in overleg, zolang de bestelling nog niet uitgevoerd is door ons. Neem dus snel contact met ons op wanneer je je bedenkt na je bestelling.

Naar welk adres kan ik mijn retour sturen?
Nadat je de retour bij ons hebt aangemeld en het retourformulier hebt ingevuld, kunnen de artikelen samen met het formulier naar ons kantoor worden opgestuurd.

VOS instrumenten
Betreft: retourzending
Toepadweg 6
5301 KA Zaltbommel
Nederland


Garantie
Hoe lang heb ik garantie op mijn bestelling bij VOS instrumenten?
Tenzij anders vermeld,is de garantietermijn van nieuwe goederen 12 maanden vanaf levering. Bij bestellingen die lopen via onze toeleveranciers hanteren wij de garantietermijn van de betreffende leverancier. 
Op artikelen van ons eigen voordelige VOS-label heb je maar liefst 3 jaar garantie, met uitsluiting van aan slijtage onderhevige onderdelen.
Je kunt natuurlijk altijd contact met ons opnemen om te informeren naar garantievoorwaarden voor een specifiek artikel.

Hoe lang heb ik garantie op installatie door VOS instrumenten?
Je hebt een garantie van 1 jaar op door VOS instrumenten geinstalleerde apparatuur.

Reparaties
Wat als mijn apparaat stuk gaat binnen de garantieperiode?
Veel defecten binnen de garantieperiode kan ons in-house reparatieteam zelf repareren. Daarvoor vul je een formulier in dat je via e-mail naar ons stuurt. Vervolgens stuur je jouw artikel, inclusief ingevuld formulier, naar ons op. Wij komen daarna bij je op locatie of halen het artikel bij jou op voor reparatie. Het is ook mogelijk dat een toeleverancier 
de reparatie zal afhandelen en contact met jou zal onderhouden hierover. Dit verloopt via de voorwaarden van de betreffende leverancier, waar we je natuurlijk van op de hoogte stellen.

Waar stuur ik mijn artikel naartoe voor reparatie?
Nadat je de reparatie bij ons hebt aangemeld en het reparatieformulier hebt ingevuld, kunnen de artikelen samen met het formulier naar ons kantoor worden opgestuurd.

VOS instrumenten
Betreft: reparatie
Toepadweg 6
5301 KA Zaltbommel
Nederland

Service
Komen jullie op locatie om service te verlenen?
Installatie, onderhoud en bepaalde reparaties voeren wij zeker bij jou op locatie uit. Dit gebeurt altijd in goed overleg, dus neem zeker even contact op als je hier interesse in hebt.

Waar kan ik terecht met vragen?
Heb je een vraag over je bestelling of bepaalde artikelen? Ons ervaren, deskundige personeel helpt je graag. Stel al je vragen via info@vosinstrumenten.nl of bel ons (binnen kantoortijden) op +31(0)418 575080.

Schoolchemicaliën
Wat zijn de verzendkosten van schoolchemicaliën?
Artikelen die onder Limited Quantity (LQ) vallen volgens het ADR-verdrag kunnen zonder extra kosten met de rest van je bestelling meegestuurd worden. Voor een losse bestelling van 
LQ-chemicaliën betaal je het standaard tarief aan verzendkosten. Schoolchemicaliën die niet onder LQ vallen komen van onze leverancier Antonides. 
Voor Antonides-bestellingen binnen Nederland brengen wij bij factuurbedragen tot € 200 verzendkosten à € 17,50 in rekening. Daarboven is verzending gratis.
Voor Antonides-bestellingen naar België brengen wij bij factuurbedragen tot € 250 verzendkosten à € 20 in rekening, naast een toeslag voor leveringen die vallen onder ADR-zendingsvoorwaarden.

Wat houdt Limited Quantity in?
Limited Quantity is een benaming voor gevaarlijke goederen in transport. Omdat de verpakkingen hiervan minder dan 5 kg/liter per stuk zijn, zijn ze vrijgesteld van de meeste ADR-voorwaarden voor vervoer. LQ-goederen en het vervoersmiddel dat ze vervoert moeten wel herkenbaar zijn als zijnde Limited Quantity. Ook hebben LQ-stoffen een UN-nummer.

Wat is het ADR-verdrag?
Het ADR-verdrag is een Europees verdrag over verzending van gevaarlijke goederen over de weg. Dit beschrijft de voorwaarden waaronder deze stoffen vervoerd moeten worden. Hieronder vallen ook verschillende schoolchemicaliën. Alle stoffen die onder het ADR-verdrag vallen 
zijn voorzien van een UN-nummer ter identificatie. De lijst van alle UN-nummers vindt u hier. Het ADR-verdrag wordt jaarlijks herzien.


Handleidingen
Heeft VOS instrumenten de handleidingen van alle apparatuur beschikbaar?
Veel handleidingen vindt je in onze footer onder ‘Ondersteuning’, of kunnen wij je als bestand toesturen per e-mail. Neem contact met ons op voor meer informatie.


Verpakkingen
Kan ik de verpakking van mijn apparaat via VOS meteen weggooien?
Wij raden aan dat je de omdoos van je apparaat bewaart. Zo kun je het eenvoudig inpakken en opsturen wanneer je het bijvoorbeeld toch zou willen omruilen voor een ander apparaat.

Korting
Heeft VOS instrumenten korting die ik kan gebruiken?
Zeker. Deze vind je ieder halfjaar in onze magazine VOS Voordeel. Ook via de nieuwsbrief delen wij regelmatig kortingsacties. Wil je een speciale bestelling plaatsen?
Neem dan contact met ons op, zodat we met je kunnen meedenken voor een passende offerte.

Hoe vaak komt de VOS Voordeel uit?
2 keer per jaar maken wij VOS Voordeel voor onderwijsinstellingen. Dit magazine staat boordevol aantrekkelijke aanbiedingen en stuntprijzen voor veel artikelen. Houd 
onze nieuwsbrief, website en je deurmat in de gaten voor de laatste editie!

Mijn VOS-account
Hoe kan mijn accountgegevens bij VOS instrumenten wijzigen?
Wanneer je inlogt, zie je links een menu. Hier kun je jouw accountgegevens wijzigen.

Hoe maak ik een account aan?
Via onze website kun je een account aanmaken. Na een controle door een van onze medewerkers ontvang je per mail jouw inloggegevens. Hierna kun je gebruikmaken van de webshop. 

Wat kan ik terugvinden in mijn VOS-account?
Via jouw account kunt u:
  • Ieder moment jouw gegevens inzien en wijzigen
  • Online artikelen opslaan als favoriet om ze later snel terug te vinden
  • Je volledige online bestellinghistorie inzien
  • Eerder geplaatste bestellingen eenvoudig opnieuw bestellen
Ik wil mijn VOS-account graag opheffen. Hoe werkt dat?
We zien je natuurlijk niet graag gaan, maar staan klaar om te te helpen. Neem contact met ons op zodat wij het opheffen van jouw persoonlijke account voor je kunnen regelen.

Ik wil mij graag uitschrijven voor de nieuwsbrief. Hoe werkt dat?
Weet je zeker dat je niet op de hoogte wilt blijven van korting en andere interessante meldingen? Onderin de nieuwsbriefmail vind je een link om je direct uit te schrijven.

Leveranciers
Als ik een bestelling plaats die via een toeleverancier moet komen, welke leveringsvoorwaarden gelden dan?
Als je een artikel bestelt dat wij via een toeleverancier voor jou bestellen, zoals grote apparatuur of merkartikelen, gelden in veel gevallen de leveringsvoorwaarden van deze toeleverancier. Deze delen wij in dat geval met je voordat je de factuur betaalt. Dat is wel zo helder.

Wordt een apparaat van een merkleverancier door VOS geïnstalleerd of door de leverancier zelf?
Beide opties zijn mogelijk, maar verschillen per leverancier. Neem contact met ons op om samen te bekijken welke opties je hebt voor het apparaat waar je interesse in hebt.

Zijn er extra kosten verbonden aan levering of installatie door een toeleverancier?
Dat hangt af van de toeleverancier en je bestelling. Neem contact met ons op om samen te bekijken wat van toepassing is voor het apparaat waar je interesse in hebt.


Meubilair
Wie installeert het meubilair in mijn lab of practicumruimte?
Onze ervaren specialisten monteren en plaatsen het meubilair in jouw lab of practicumruimte. Dat voelt vertrouwd en garandeert kwaliteit. Met onze ruim 40 jaar ervaring zijn jouw specifieke situatie en wensen altijd te realiseren!

Kan ik mijn meubilairontwerp tussendoor nog wijzigen?
Onze labarchitecten blijven tijdens het gehele ontwerpproces met je in contact. We houden gedurende het hele proces rekening met jouw wensen en budget, ook als er iets verandert. Zo komen we samen tot het beste resultaat voor jouw inrichting.

Hoe verloopt het proces nadat ik een aanvraag voor meubilair doe?
Tijdens ons eerste vrijblijvende contact luisteren we naar je wensen en ideeën. Hoe kunnen we je het beste helpen? 
Nadat dit duidelijk is, komen we bij je langs om jouw situatie te bekijken en meten. Ook bespreken we nogmaals je wensen en mogelijkheden. Samen bepalen we de juiste lay-out, inrichting, kleuren en materialen. Natuurlijk nemen we voorbeelden en samples mee om dit eenvoudiger te maken.
Vervolgens gaat onze labarchitect aan de slag met de 3D-tekeningen.Voorstellen worden voortdurend bijgeschaafd, rekening houdend met de haalbaarheid van jouw wensen en budget.
Na jouw definitieve goedkeuring van de tekeningen plannen we een montagedatum. 
Tot slot ontzorgen wij je volledig met de montage en installatie van jouw lab- of practicummeubilair. En laten wij natuurlijk je nieuw ingerichte ruimte schoon achter. Zo kun je meteen aan de slag!

Bestellijst

Uw winkelwagen is leeg.